POLITICA DE RETUR

Politica de Retur

Comunicarea deciziei de retur (dreptul de retragere din contract)

Conform Ordonanței de Urgență nr. 34/2014 privind protecția consumatorilor la încheierea contractelor la distanță, consumatorul (clientul persoană fizică) beneficiază de o perioadă de 14 zile calendaristice de la data primirii produsului (sau a ultimului produs dintr-o comandă cu produse multiple) pentru a-și exercita dreptul de a se retrage din contract (a renunța la cumpărare), fără a fi obligat să motiveze decizia. În această perioadă, dacă doriți să returnați un produs, puteți face acest lucru notificându-ne în mod neechivoc decizia dumneavoastră.

Atenție: Dreptul de retragere nu se aplică în cazul produselor realizate după specificațiile dumneavoastră sau personalizate clar (de exemplu, piese de mobilier fabricate la comandă conform cerințelor clientului), conform art. 16 lit. c) din OUG 34/2014. Prin urmare, pentru astfel de produse, OTKA (MERCURY VC S.R.L.) își rezervă dreptul de a refuza returul în baza retragerii necondiționate. Desigur, aceasta nu afectează drepturile consumatorului în ceea ce privește garanția legală pentru produse neconforme sau defecte.

Pentru a vă exercita dreptul de retur în termenul legal, trebuie să ne informați în mod clar despre decizia dumneavoastră. Ne puteți notifica fie prin completarea și transmiterea formularului de retragere (model disponibil mai jos în această pagină), fie printr-o declarație neechivocă transmisă pe un suport durabil (de exemplu, e-mail). Vă stăm la dispoziție la adresa de email salut@otka.ro pentru primirea notificării de retragere. Vom confirma primirea solicitării dvs. de retragere în cel mai scurt timp, prin e-mail.

Termenul de 14 zile pentru retragere este respectat dacă ne trimiteți comunicarea privind exercitarea dreptului de retragere înainte de expirarea celor 14 zile de la primirea produsului. Cererile de retur primite după depășirea acestui termen legal nu vor fi luate în considerare.

Exceptări: Menționăm că dreptul de retragere se aplică doar consumatorilor persoane fizice care au achiziționat produse prin contract la distanță (online) pe site-ul otka.ro. Clienții persoane juridice (firme, PFA-uri, instituții) nu beneficiază de dreptul legal de retragere în 14 zile, aceste vânzări nefiind supuse OUG 34/2014. De asemenea, nu fac obiectul retragerii produsele care intră sub alte excepții prevăzute de art. 16 din OUG 34/2014 (cum ar fi produse care se deteriorează rapid, sigilii de igienă desfăcute, înregistrări audio-video sau software sigilate, dacă au fost desigilate de consumator, etc.).

Pentru a vă ajuta în formularea cererii de retur, vă rugăm ca în comunicarea trimisă să includeți următoarele informații:

  • Numele și prenumele pe care s-a făcut comanda;
  • Denumirea produsului/produselor pe care doriți să le returnați;
  • Numărul și data comenzii (a facturii, dacă este posibil);
  • Data la care ați primit produsul (produsele);
  • Adresa dvs. și modalitatea preferată de rambursare a banilor (pentru ramburs prin transfer bancar, vă rugăm să ne furnizați contul IBAN și numele titularului contului).
Aceste informații ne ajută să procesăm mai rapid cererea de retur și rambursarea contravalorii produselor.

Returnarea fizică a produsului

În cazul exercitării dreptului de retragere în condițiile legii, aveți obligația de a trimite înapoi produsul sau de a-l preda către OTKA (MERCURY VC S.R.L.) fără întârzieri nejustificate și, în orice caz, în decurs de cel mult 14 zile calendaristice de la data la care ne-ați comunicat decizia de retragere. Termenul este respectat dacă produsele sunt expediate înapoi înainte de expirarea perioadei de 14 zile.

Adresa de returnare: Produsele se vor trimite, de preferință, prin curier rapid, la adresa sediului nostru: Bulevardul Eroilor nr. 42, Et.1, Ap.9, Cluj-Napoca, jud. Cluj, România. Vă rugăm să nu trimiteți colete cu ramburs (plata la destinație); contravaloarea produselor returnate va fi rambursată prin metodele agreate, nu prin colet cu plata ramburs.

Costuri de transport: Costurile directe de returnare a produselor (de exemplu, tariful de curierat pentru expedierea returului) sunt în sarcina consumatorului, conform legii. Vă recomandăm să utilizați un serviciu de curierat care oferă tracking (urmărirea coletului) și opțional asigurare, mai ales pentru produsele de valoare mare sau fragile. În cazul în care, din motive imputabile nouă, produsul a fost livrat greșit sau prezintă defecte/daune la primire, ne vom asuma noi costurile de retur – vă rugăm în astfel de situații să ne contactați pentru a organiza noi preluarea coletului.

Rambursarea banilor: După ce primim și verificăm produsele returnate, vă vom rambursa toate sumele pe care le-ați achitat pentru produsul respectiv (inclusiv, dacă a fost cazul, costurile de livrare inițială standard). Rambursarea se va face în termen de cel mult 14 zile de la data la care am fost informați de decizia de retragere, însă putem amâna returnarea banilor până la data recepționării efective a produselor care au făcut obiectul vânzării sau până la primirea unei dovezi din partea dvs. că ați expediat produsele (luându-se în considerare data cea mai apropiată). De regulă, rambursarea se realizează prin aceeași modalitate de plată folosită de dvs. la tranzacția inițială, cu excepția cazului în care v-ați exprimat acordul pentru o altă modalitate. Pentru plățile efectuate cu cardul online, banii vor fi returnați în contul de card folosit; pentru plățile prin transfer, rambursarea se face în contul bancar indicat de dvs. Nu se percep comisioane pentru asemenea rambursări.

Notă: Dacă produsele pe care le returnați au fost achiziționate inițial folosind un cupon de reducere sau un voucher cadou, rambursarea va viza doar suma efectiv achitată de dumneavoastră (nu și valoarea beneficiului oferit prin cupon/voucher). De asemenea, dacă în urma achiziției inițiale ați beneficiat de cadouri sau produse bonus, va trebui fie să le returnați și pe acestea împreună cu produsul principal, fie – în cazul în care păstrați cadourile – valoarea lor va fi dedusă din suma rambursată (acolo unde este aplicabil și comunicat în termeni promoționali).

Starea în care trebuie să se afle produsele returnate

Este responsabilitatea consumatorului să se asigure că produsele returnate sunt în aceeași stare în care au fost livrate, respectând următoarele condiții:

  • Produsul trebuie să fie în stare intactă, fără urme de utilizare excesivă sau deteriorări cauzate de manipulări improprii (zgârieturi, lovituri, ciobituri, șocuri mecanice, pete etc.);
  • Produsul trebuie returnat cu toate accesoriile, componentele și cadourile cu care a fost livrat inițial. De asemenea, trebuie incluse etichetele originale intacte, manualele de utilizare, certificatul de garanție (dacă a fost emis pe suport hârtie) și orice alte documente care au însoțit produsul la livrare;
  • Dacă produsul a fost livrat în ambalajul său original de producător (cutie, folie, protecții speciale), este de preferat ca acesta să fie folosit la retur pentru a proteja produsul. Ambalajele originale (cutii, polistiren, pungi cu bule, etc.) fac parte din produs; vă rugăm să le returnați împreună cu produsul, asigurându-vă că ambalajul oferă protecție suficientă la transport.

Răspunderea consumatorului pentru diminuarea valorii: Conform legii, consumatorul este responsabil doar în ceea ce privește diminuarea valorii produselor rezultată din manipularea acestora, alta decât cea necesară pentru determinarea naturii, caracteristicilor și funcționării produselor. Cu alte cuvinte, puteți despacheta și examina produsul similar modului în care ați face-o într-un magazin fizic, dar dacă produsul este folosit într-un mod ce depășește această verificare (de ex., folosirea îndelungată, instalarea mobilierului, deteriorarea unei finisaje etc.), veți răspunde pentru eventuala diminuare a valorii produsului returnat. În astfel de situații, ne rezervăm dreptul de a reține din suma care trebuie rambursată un cuantum corespunzător diminuării valorii, sau – dacă este posibil – de a repara produsul pe cheltuiala dvs. (cu acordul prealabil al consumatorului cu privire la costurile aferente).

Recomandări pentru retur (ambalare și transport): Pentru a evita eventualele deteriorări ale produselor în timpul transportului de retur, vă recomandăm să ambalați cu grijă produsele, în special pe cele fragile (sticlă, oglinzi, obiecte cu suprafețe lucioase sau componente electronice). Folosiți materiale de protecție (folie cu bule, polistiren, carton etc.) și plasați produsul într-o cutie adecvată mărimii sale. Dacă produsul a fost livrat pe un palet sau într-o cutie mare, ideal ar fi să fie returnat în același mod. Asigurați-vă că ați eliminat eventualele lichide sau materiale periculoase din interior (dacă e cazul) înainte de ambalare. Rețineți că, dacă produsul ajunge deteriorat din cauza ambalării necorespunzătoare la retur, putem fi nevoiți să reținem o sumă din rambursare pentru acoperirea prejudiciului.

După primirea și verificarea produsului returnat, vă vom informa prin email cu privire la starea acestuia și la valoarea rambursării aprobate (dacă este cazul vreunei rețineri pentru diminuarea valorii, vi se va explica în detaliu motivul).

Formular de retragere (model opțional)

Dacă doriți, puteți completa acest formular și îl puteți trimite prin e-mail la salut@otka.ro pentru a vă exercita dreptul de retragere din contract.

Către: MERCURY VC S.R.L., Bld. Eroilor nr. 42, Et.1, Ap.9, Cluj-Napoca, Cluj, România, Email: salut@otka.ro

Prin prezenta vă informez/vă informăm că doresc/dorim să mă/ne retrag(em) din contractul privind vânzarea următorului/următoarelor produs(e): ________________________________________________________________.

Comandat la data ________________ / primit la data ________________.

Numele consumatorului (consumatorilor): ________________________________________________________.

Adresa consumatorului (consumatorilor): _______________________________________________________.

Semnătura consumatorului (consumatorilor) (doar dacă acest formular este transmis pe suport hârtie): _______________________________________________________.

Data: _____________________.

Vă rugăm să tăiați mențiunea neutilizată (în funcție de caz, „vă informez”/„vă informăm”, „doresc”/„dorim”).

Acest formular de retragere este furnizat ca model, nefiind obligatoriu. Puteți să ne transmiteți decizia de retragere și sub altă formă, cu condiția să fie o declarație neechivocă. Totuși, utilizarea acestui model vă poate ajuta să includeți toate informațiile necesare procesării cererii.

Dacă aveți întrebări suplimentare despre politica de retur sau doriți asistență în procesul de returnare, ne puteți contacta oricând la salut@otka.ro sau la numărul de telefon 0773 867 831. Suntem aici pentru a vă ajuta.

OTKA — Mobilier, Iluminat și Design Interior | Prețuri Avantajoase